Každý užívateľ kupuje nový softvér s myšlienkou „tento program mi pomôže v práci“, ale často narážame na fakt, že program prácu nezjednoduší. Naopak znepríjemní prácu oveľa viac.
Ľudia, ktorí skúšajú softvér na vlastnú päsť, často hovoria: „Tento program nevie to a ono“, ale pri konzultácii s odborníkom sa ukáže, že používateľ iba nevie, kde túto funkciu hľadať. Nebudeme sa ani zmieňovať o časovej náročnosti na samoštúdium „väčších“ programov, ktorá je mnohonásobne väčšia ako pri školení s odborníkom.
Každá seriózna firma predávajúca IT programy by mala zaručiť preškolenie užívateľov a následnú podporu pri problémoch.
(Školenie priamo u zákazníkov neodporúčame. V prípade školenia vo Vašej firme môže dochádzať k častému narušovaniu programu dňa ostatnými pracovníkmi a nesústredenosťou na danú činnosť.)